سيستم هاي CHP - توليد همزمان برق و حرارت

در تكنيك هاي CHP، معمولاً براي تأمين انرژي الكتريكي و گرما به طور همزمان طراحي مي شود. يك موتور يا توربين ديزلي، نيروي شيميايي گاز را آزاد مي كند و آن را به انرژي مكانيكي روي شفت خروجي تبديل مي كند. در اين موارد، محور محرك با يك ژنراتور جفت مي شود و انرژي الكتريكي توليد مي شود، سپس حداكثر اثربخشي قابل دسترسي براي اولين راننده ماشين و ژنراتور كمتر از 50٪ است كه به معناي بيش از نيمي از توان گاز است. تاثير ديزل ژنراتور بر گرمايش و سرمايش به عنوان گرما تلف مي شود در هر سيستمي، منابع اين اتلاف گرما، يعني گازهاي خروجي از موتور اول، سيكل خنك‌كننده و روغن روان‌كننده، شناسايي شده و با قرار دادن مبدل‌هاي گرما، گرماي اتلاف در نوع گرماي بيش از حد دمايي است. (گرماي قابل استفاده) ) بازيافت مي شود. با پتانسيل استخراج گرماي زباله در سيستم توليد مشترك انرژي الكتريكي و گرما، ويژگي هاي متمايز اين روش به دست مي آيد.
تامين كننده: گروه برق بهر حوري ايران (صبا)
كارايي يك مولد انرژي حرارتي:ماشين CHP احتمالا بيشترين تاثير را در مصرف برق گاز دارد. در روشي كه بازده معمولي يك مولد نفوذ تقريباً 35٪ است، بازده معمولي يك ديگ تقريباً 90٪ است. در حالي كه يك سيستم CHP با توليد هر يك از آن كالاها داراي اثربخشي بيش از 85٪ است. يعني اثر الكتريكي آن تقريباً 35٪ و اثر حرارتي آن 50٪ است. سپس مجدداً در مقايسه با فناوري انرژي الكتريكي مكرر و فناوري گرما كه جداگانه هستند، تقريباً 35٪ گاز بسيار كمتري مصرف مي كند.
تامين كننده: گروه برق بهر حوري ايران (صبا)
كاهش مصرف گاز با استفاده از تخصص CHP:تخفيف در مصرف گاز باعث كاهش قيمت گاز مصرفي در پرتفوي مالي واحد مي شود. علاوه بر اين، از ديدگاه سراسري، اين صرفه جويي در مصرف گاز ممكن است به عنوان يك امتياز هم از طريق صادرات يا از طريق ارائه شرايط براي استفاده مفيد بيشتر از گاز فسيلي در نظر گرفته شود. همچنين استفاده از سوخت‌هاي فسيلي با حداقل پتانسيل باعث كاهش آلودگي محيط زيست مي‌شود. تكنيك هاي CHP صرفاً تخليه آلودگي هاي قابل مقايسه با UHC و CO، CO2، NOx توسط فيلترها را متوقف نمي كند، با اين حال تخفيف 35 درصدي گاز در اين واحدها موقعيت غول پيكري را در كاهش توليد آنها انجام مي دهد. تكنيك هاي CHP در زمينه هاي مختلف صنعتي و كشاورزي، به ويژه گلخانه ها، به صورت تجاري و مسكوني استفاده مي شود. و بنابراين اندازه هاي متعددي از آن وجود دارد.
تامين كننده: گروه برق بهر حوري ايران (صبا)
مشكل اصلي يكي از بزرگترين تامين كنندگان انرژي الكتريكي و گرمايشي در فرايبورگ، آلمان، تامين انرژي شفاف و ارزان است. در كنار خانه بسيار محدود مجموعه 4000، MTU Onsite Power يك موقعيت كليدي در اين مورد انجام داده است. شركت بومي انرژي الكتريكي با همكاري عميق MTU Onsite Power يك زندگي راحت براي 5300 نفر از ساكنان اين كلان شهر ايجاد كرده است.تعريف نيروگاه فناوري انرژي در مقياس كوچك:آسياب‌هاي مقياس كوچك به آسياب‌هاي مقياس كوچك با تواني معادل 25 مگاوات گفته مي‌شود كه مربوط به شبكه تاسيسات است. آسياب هاي كوچك مي توانند سوخت شهري، نيروي باد و نور روز را به انرژي الكتريكي تبديل كنند.
تعريف CHP توليد همزمان انرژي الكتريكي و گرما:برخي از مدل‌هاي توليدي در مقياس كوچك به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه در كنار توليد انرژي الكتريكي، گرماي مورد نياز براي استفاده در تكنيك‌هاي تاسيسات يا عوامل مختلف مصرف را تامين كنند. اين تكنيك توليد همزمان انرژي الكتريكي و گرما به عنوان CHP - گرما و انرژي مخلوط شناخته مي شود.تخصص سيستم CHP:اغلب، انرژي الكتريكي مورد نياز مدل‌هاي صنعتي، ساختمان‌هاي تجاري و ساختمان‌هاي مسكوني از پوشش گياهي انرژي اصلي در كشور تامين مي‌شود. در حالي كه گرماي همه آنها در مكان يكسان توليد مي شود. با اين حال ممكن است يك روش ديگر وجود داشته باشد كه براي مدت بسيار طولاني بوده و توجه بيشتري را در اين لحظه به خود جلب كرده است، كه توليد همزمان انرژي الكتريكي و گرما است. كه توليد همزمان انرژي الكتريكي يا انرژي محوري و گرماي مفيد توسط يك سيستم است. سال ها در گذشته، اين تخصص براي اولين بار در پوشش گياهي انرژي چرخه بخار استفاده مي شد و بخار استخراج شده از چرخه براي گرم كردن تاسيسات توليدي و مدل هاي اطراف آن استفاده مي شد. اين حركت اگرچه به سختي از كارايي نيروگاه كاسته است، اما با ارائه گرماي مورد نياز واحد، از مصرف مقدار قابل توجهي گاز جلوگيري كرده است. خوشبختانه اين مفهوم محدود به پوشش گياهي انرژي بخار نبود و در اين سال به ويژه اخيراً از تخصص توليد مشترك انرژي الكتريكي و گرما كه به دنبال اثربخشي بيش از حد در مصرف برق است، استفاده شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.