سرويس و نگهداري ديزل ژنراتور

در اين مقاله سعي خواهيم كرد با توجه به حساسيت بالاي قطعات الكترونيكي و اهميت زياد ژنراتورها در توليد برق مصرفي براي بهبود عملكرد ديزل ژنراتور بايد چه كار كنيم تجهيزات و تجهيزات الكترونيكي، اهميت سرويس و نگهداري ديزل ژنراتورها را بررسي كنيم.
ذكر اين نكته ضروري است كه نحوه بهره برداري و نگهداري از ديزل ژنراتورها منحصر به فرد و بسيار مهم است و مشورت با افراد متخصص در اين زمينه ضروري است. مهندسين شركت بهراد با در نظر گرفتن تمامي نكات بهترين خدمات را به شما ارائه خواهند داد.
ژنراتورها، نحوه كار و انواع آنها
ژنراتور دستگاهي است كه با استفاده از نيروي ماشين و ايجاد حركت با ايجاد بار الكتريكي در سيم پيچ هاي مدار الكتريكي، الكتريسيته را به عنوان خروجي يك سيستم توليد مي كند. ژنراتورها بر خلاف يو پي اس، دستگاه هاي مستقلي هستند كه در صورت عدم دسترسي به شبكه اصلي، برق را تامين مي كنند. ژنراتورها اغلب براي تامين برق پشتيبان ساختمان ها، مشاغل يا خانه ها در هنگام قطع برق استفاده مي شوند، اما آنها همچنين در مكان هايي كه شبكه برق محلي در دسترس نيست يا دسترسي به آن دشوار است، مانند معادن يا مزارع كشاورزي و غيره استفاده مي شود.
ژنراتورها بسته به نوع سوخت مصرفي موتور به انواع زير تقسيم مي شوند:
موتور ديزل ژنراتور (ديزل ژنراتور)
موتور ژنراتور بنزيني
موتور گازسوز يا گازسوز
ديزل ژنراتور كاربردي ترين نوع ژنراتور است كه با سوخت ديزل كار مي كند. ديزل ژنراتورها در صنايع مختلفي مانند حمل و نقل، ساخت و ساز، مخابرات، كشتي سازي، مدارس و بيمارستان ها و غيره به عنوان منبع اصلي توليد انرژي و يا به عنوان يك سيستم برق اضطراري استفاده مي شوند.
اهميت سرويس و نگهداري ژنراتور
سرويس و نگهداري ژنراتورها بسيار مهم است زيرا اين دستگاه ها به عنوان پشتيبان براي توليد برق در مواقع اضطراري مورد استفاده قرار مي گيرند و براي توليد برق با كيفيت نياز به سرويس و نگهداري منظم توسط تيمي از متخصصين دارند. طول عمر موتور ژنراتور تاييد شده است.
بهترين راه براي راه اندازي و نگهداري ژنراتورها پيروي از دستورالعمل هاي تعمير و نگهداري ارائه شده توسط سازنده ژنراتور است.
تمامي موتورهاي ژنراتور بايد داراي سرويس و نگهداري دوره اي (ماهانه، دو ماهه يا سه ماهه بسته به نوع و شرايط) باشند. اگر بررسي هاي سرويس و نگهداري انجام نشود، احتمال خرابي ژنراتور افزايش مي يابد و اين امر منجر به هزينه هاي بالايي براي كاربر در آينده مي شود.
مهندسان و مشاوران شركت مهر آذين بهراد آماده ارائه بهترين خدمات و برنامه تعمير و نگهداري پيشگيرانه متناسب با نياز شما براي اطمينان از سالم بودن موتور و ژنراتور مي باشند.
ما به عنوان متخصص موتور ژنراتور، طيف گسترده اي از موتورهاي ديزل، گازوئيل و بنزيني را سرويس و تعمير مي كنيم.
همچنين مي توانيد براي بهبود و بهبود عملكرد سيستم هاي ژنراتور موتور خود به قابليت اطمينان و تجربه ما اعتماد كنيد. براي مشاوره با كارشناسان ما تماس بگيريد.
عوامل موثر بر عمر ديزل ژنراتور
ابتدا بايد به خاطر داشت كه نصب صحيح ديزل ژنراتور يكي از عوامل مهم در كارايي و كارايي موتور ديزل ژنراتور مي باشد. نصب و نصب ديزل ژنراتور هميشه بايد توسط يك فرد حرفه اي و با تجربه انجام شود تا از بروز مشكلات احتمالي جلوگيري شود. نكات كليدي در افزايش عمر موتور ژنراتور:
سرويس و نگهداري منظم و به روز ژنراتور
كيفيت قطعات مورد استفاده در موتور، ژنراتور، پنل و اتصالات
دماي محيط
آب و هواي محيط
بالاتر از سطح دريا
محل و روش نصب
گيج موتور
در دسترس بودن قطعات يدكي
خدمات قابل ارائه در سرويس و نگهداري ژنراتور
اتصالات، فيلترها و جت هاي آب را تست كنيد
بازرسي فيلتر روغن و گازوئيل
تست سيستم هاي كنترل ديزل ژنراتورها، باتري ها و تجهيزات شارژ باتري
بررسي ورودي ها و خروجي هاي هواي خروجي در محفظه ديزل
بررسي شرايط محيطي ديزل ژنراتورها.
نصب و پيكربندي ترانسفورماتور
رادياتور و قطعات مربوطه را تست كنيد
بازرسي انژكتورها و قطعات مربوطه
بازرسي موتور ديزل ژنراتور
بررسي پنل اضطراري و اتصالات الكتريكي
مزاياي سرويس و نگهداري ژنراتور شركت
افزايش طول عمر ديزل ژنراتور و كاهش هزينه ها به دليل جلوگيري از خرابي هاي احتمالي
خدمات تعمير و نگهداري موتور ديزل مقرون به صرفه از
تامين و نصب بهترين قطعات و لوازم جانبي با طول عمر بالا
انجام كليه خدمات مورد نياز ديزل ژنراتور به صورت منظم و از پيش برنامه ريزي شده بدون نياز به پيگيري و تماس با مشتري.
متخصصان برق و مكانيك مجرب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.